سحر فرهادی اظهار داشت :آموزش وپرورش سنگ بنای آینده ی کشور است وشغل معلمی شریف و باعظمت است.

وی افزود :امروزه کیفیت معلم به معنای واقعی یکی از عوامل مهم کیفیت آموزش و پرورش است وبه طبع ازمهمترین اهداف نظام آموزشی درهر جامعه ای حفظ عناصر و ارزشهای آن جامعه است.
این کارشناس فرهنگی در ادامه بیان کرد :که ارزشهای دینی و فرهنگی و هنری باجدیت درسند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بخوبی عنوان شده است ومصادیق آن مهم هم بازیبایی و دقت تمام نگاشته شده و همیشه موردتاکیدمقام معظم رهبری بوده است .
فرهادی خاطر نشان کرد :دراین سند۶ساحت بسیارمهم ذکر شده که مهمترین اصل آن ساحت اعتقادی عبادی اخلاقی است آموزش و پرورش متشکل ازچندین عضومهم است که نقش کلیدی و حیاتی این مجموعه به عهده معلمان عزیزو ارجمند مرز و بوم علی الخصوص شهرستان سنقر است
وی با بیان اینکه معلمان شهرستان باوجود نقش الگویی که دارند آنچه که میگویند و آنگونه که عمل میکنند و چگونه گفتنشان قطعا تاثیرات به سزایی درانتقال فرهنگی و هنری و ارزشهای دینی دراین نظام مقدس دارد عنوان کرد : قطعا رشدرسانه ای ،جو سن و سال دانش آموزان و اساسا فرهنگ فردی معلم هم به نحوکلیدی درایجاد وتقویت فرهنگ اسلامی دربین مدارس موثراست
فرهادی داشتن پوشش اسلامی و طبق سخنان ائمه ی عزیزمان مرتب و باشادابی چهره و ایجادفضای امن روانی درجو کلاس ومدرسه را جزو ملزومات اداره کلاس درس مدارس شهرستان سنقر مطرح کرد و افزود: قطعا کودکان نه تنها جذب مدرسه میشوند بلکه تمام تلاش خود را خواهندکرد که تعلیمات معلم رابخوبی فراگیرندو واقعا حیات طیبه ی مدنظرسندتحول بنیادین کم کم محقق خواهدشد
وی تاکید کرد :باوجود حجمه های گوناگون فرهنگی و رشد بسیارزیاد استفاده دانش آموزان ازفضای مجازی قاعدتا تلاش و عشق و دلسوزی مضاعفی را میطلبدتا ارزشهای دینی حفظ شود و فرهنگ مقدس ماهمچنان به روز به سمت رفع موانع فرهنگی پیش رود
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: با پر رنگ ترشدن توجه به فعالیتهای فرهنگی وهنری و ورزشی ومحیط شادپراز جذابیتهای علمی وفرهنگی برای بچه ها ایجاد شده وباقدمهای کوچک و مستمر در سنقرمیتوان در دراز مدت این جذابیتهای فرهنگی و میل دانش آموزان را به سمت حفظ هرچه بیشتر آموزه های دینی فرهنگی وهنری کشور سوق داد.
وی شادی و شوق و خوش اخلاقی و روی گشاده درنماز جماعت و فعالیتهای پرورشی معلمان شهرستان سنقر را از موارد الگوگیری برای دانش آموز برشمرد و افزود:ناخودآگاه بچه ها الگومیگیرند و علاقه مندمیشوندو به تدریج میتوان بچه هارا به سمت اهداف تعریف شده سوق داد

