
به گزارش خبرگزاری سهیل سنقر؛ ارائه خدمات درمانی در بیمارستان باید منجر به رضایت بیماران شود خدمات اثر بخش با کیفیت و ایمن بیمارستانی باید به صورت بیمار محور ارائه شود تا منجر به رضایت مراجعه کنندگان شود
شهرستان سنقر و کلیایی هم با توجه به وجود سیستم و مراکز درمانی تازه ساخت گاها با مشکلاتی از جمله کمبود برخی اقلام دارویی و نبود برخی امکانات لازم درمانی مواجه هستند که بعضاً موجب نارضایتی و انتقادات برخی مراجعین و بیماران در سطح شهرستان شده است.
در این راستا گفتگویی داریم با دکتر روحالله حیدری رییس بیمارستان امام خمینی (ره ) شهرستان سنقروکلیایی
دکتر روح الله حیدری در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر در خصوص تجهیزات تازه خریداری شده بیمارستان اظهار داشت: یک دستگاه C_Arm به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال با پیگیری نماینده محترم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به این بیمارستان تخصیص داده شده است.
وی افزود: اقدامات کارشناسی برای سرب کوبی دیوارهای اتاق عمل به منظور استقرار دستگاه انجام شده است و طی سه مرحله مناقصه هیچ پیمانکاری واجد شرایط نبود و نهایتا در مرحله بعد پیمانکار پروژه مشخص شد و در مرحله قرارداد است
رییس بیمارستان امام خمینی ( ره) سنقر در خصوص بروز قطعی سامانه نوبتدهی بیمارستان تصریح کرد: بیمارستان برای نوبت دهی الکترونیک از سامانه نوبت دهی کشوری استفاده میکند در مواقع بروز اختلال تنها شرکت پشتیبان سامانه امکان رفع اختلال را دارد و همکاران ما در بیمارستان بلافاصله اختلال را به شرکت مربوطه اعلام و پیگیری میکنند و برای تداوم خدمات تا زمان برقراری مجدد سامانه نوبت دهی توسط همکاران درمانگاه انجام می گیرد
وی عنوان کرد درمانگاه تخصصی و عمومی بیمارستان ماهیانه به صورت میانگین به ۲۰ هزار نفر از همشهریان عزیز خدمات ارائه میدهد با توجه به تعداد بالای بیماران خصوصاً در ایام تعطیلات و همچنین ضرورت رسیدگی فوری به بیماران اورژانسی، از صبر مراجعین محترم در صف انتظار ویزیت درمانگاه کمال تشکر را داریم
دکتر حیدری در خصوص نبود و کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه درمانگاه گفت: تامین دارو برای داروخانه های دولتی صرفاً از طریق سامانه های مشخص و با سهمیه تعیین شده بر اساس شاخصهای جمعیتی بیمارستانی و از طرف معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قابل انجام است لذا داروخانه های دولتی بر خلاف بخش خصوصی امکان تامین دارو خارج از ساز و کار قانونی ذکر شده را ندارند
رئیس بیمارستان سنقر و کلیایی خاطرنشان کرد: با توجه به مهمان پذیر بودن و مرکزیت شهرستان سنقر تعداد مراجعین به این بیمارستان فراتر از حد متناسب با جمعیت رسمی شهرستان است لذا گاهی در برخی اقلام دارویی میزان نیاز بیش از سهمیه تخصیص داده شده است.
وی در ادامه بیان کرد:طی پیگیری و تعامل مستمر کارشناسان دارو و تجهیزات بیمارستان با معاونت غذا و دارو کرمانشاه کمبود بسیاری از اقلام جبران میشود با این حال در برخی اقلام این جبران به صورت نسبی صورت میگیرد و بیمارستان در این اقلام اولویت را به بیماران بستری اختصاص میدهد.
دکتر حیدری در پایان عنوان کرد: ضمن تشکر از مردم فهیم شهرستان سنقروکلیایی بابت درک صحیح از حجم کاری بالای بیمارستان خصوصاً در شرایط خاص از جمله افزایش مراجعین در تعطیلات شیوع بیماریهای ویروسی و…. به اطلاع میرسانم کادر بالینی و غیر بالینی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در تلاش هستند متناسب با امکانات، منابع و شرایط بالاترین سطح ممکن از خدمات را به همشهریان عزیز ارائه کنند.
انتهای خبر/
📸✍ تنظیم خبر: سمانه فعله گری

